dimecres, d’abril 16, 2014

Peña de Sin, via Itinerance, 7b.

Molt bona via per recórrer la part dreta d’aquesta impressionant paret.
Es mes dura del que pot semblar la topo,  tant per grau com per longitut.
En general, però, sempre protegible o amb xapa.

La topo és de mínims, algunes anotacions poden anar be:
El primer llarg es un bon 6c.
El 2on llarg flanqueja per la placa coral.lina i es passa a l’esperò de l’esquerra. Aquesta tirada i la següent tenen 40-45m i no 30.
Al LL5 el segon parabolt costa molt de xapar.
En canvi de R5 cal escalar uns blocs de Vº, agafar els aliens
El final del últim llarg costa de veure, jo vaig sortir massa a l’esquerra per uns blocs inestables.

Sol a primera hora.
Joc d’aliens complert des del negre. Joc camalots fins 3.5 (opcional repetir 1 i 2). Joc tascons, especialment petits. Doble corda i bon guiatge (tirades de 55m!)

El 7a i 7b només ens van sortir de segon.

Aprox.: per la carretera, passats els túnels i el pont, pugem per la segona pista que trobem a mà esquerra i que porta a un tancat-menjador pels voltors. Aparquem (bon lloc per dormir). Sortim caminant per un sender poc marcat, fins que una canal pedregosa ens permet situar-nos per sobre el sòcol de pedra i seguim a peu de paret fins la via (30’).

Descens: Flanquegem per la vira fins a situar-nos al vessant nord, allà comencem a baixar pel bosc sense camí, uns 150m,  fins que ens trobem amb el GR, seguir-lo cap a la dreta, baixant. Arribem a una cruïlla senyalitzada, seguim cap a Plan i al primer revolt, surt un sender molt tapat que va flanquejant per la paret, per sota el  sòcol de pedra. Hi ha un moment que es perd, allà una canaleta ens permet acabar de baixar a la carretera, ja pràcticament a l’alçada del cotxe (1h).